Od 1. do 30. września 2024 roku uczestniczyłem w stażu naukowym w Katedrze Marketingu na Wydziale Zarządzania Politechniki Lubelskiej. Pobyt realizowany był w ramach konkursu pn. „PO SĄSIEDZKU – międzyuczelniane staże badawcze,” organizowanego w ramach zadania zleconego przez Ministra Edukacji i Nauki pn. „Politechniczna Sieć VIA CARPATIA im. Prezydenta RP Lecha Kaczyńskiego”. Rezultatami nawiązanej współpracy, odbywającej się pod naukową opieką dr hab. inż. Barbary Szymoniuk, były m.in.:
- wzajemne poznanie ogólnego zakresu działalności edukacyjnej i badawczej,
- zaprezentowanie tematycznego dorobku i zainteresowań badawczych oraz przeprowadzenie autorskiego wykładu pt. Uwarunkowania komunikacji przedsiębiorstw w zakresie etykiet i deklaracji środowiskowych,
- kierowanie pracami krajowego zespołu badawczego w tematyce prowadzonych badań pt. Uwarunkowania skuteczności komunikacji z wykorzystaniem etykiet i deklaracji środowiskowych w przedsiębiorstwach oraz w przemyśle 4.0 i 5.0,
- doskonalenie warsztatu badawczego i dydaktycznego, obejmujące m.in. opracowanie modelu badawczego oraz bazy przedsiębiorstw, realizację badań CAWI i CATI, a także opracowanie koncepcji oraz przygotowanie publikacji badawczej.
Staż naukowy w Politechnice Lubelskiej był dla mnie również okazją do poznania dziedzictwa kulturowego tego miejsca oraz do omówienia planów przyszłej współpracy.