Pomimo trudnego 2020 r., zapał naukowy pracowników Zakładu Zarządzania Przedsiębiorstwem wcale nie zmalał, a wręcz przeciwnie - twórczo wykorzystaliśmy lockdown związany z pandemią COVID-19.
Praca naszych koleżanek: prof. Teresy Bal-Woźniak i prof. Krystyny Kmiotek, została doceniona przez Rektora Politechniki Rzeszowskiej, prof. dr hab. inż. Piotra Koszelnika, który wręczył autorkom nagrody za dwie monografie.
Nagrodzone monografie
"Zarządzanie innowacjami w ujęciu podmiotowym" autorstwa prof. Teresy Bal-Woźniak
Książka ma charakter podręcznika akademickiego. Adresowana jest głównie do studentów kierunków takich jak zarządzanie czy ekonomia menedżerska. Będzie jednak przydatna także dla wykładowców oraz osób prowadzących grupy ćwiczeniowe i projektowe, a także dla praktyków gospodarczych, kadry kierowniczej i specjalistycznej, projektantów oraz konsultantów.
Monografia zyskała bardzo przychylne recenzje naukowców i praktyków. Żeby przytoczyć tylko jedną z nich, autorstwa autorytetu w dziedzinie zarządzania i autora jednej z pierwszych w Polsce książek na temat zarządzania innowacjami, prof. zw. dr hab. Andrzeja Pomykalskiego:
„W książce można dostrzec nowatorskie podejście do zarządzania innowacjami, polegające na odmienności ujęcia w porównaniu z dotychczasowymi z zakresu zarządzanie innowacjami…”.
"Kierowanie zespołami ludzkimi" autorstwa prof. Teresy Bal-Woźniak i prof. Krystyny Kmiotek
Celem monografii jest wsparcie dydaktyczne dla prowadzących, a dla studentów pokazanie struktury przedmiotu „Kierowanie zespołami ludzkimi”. Książka oferuje konkretne narzędzia dydaktyczne, ułatwiające planowanie i realizację zajęć. Zasadniczą część opracowania stanowi 15 agend tematów przewidzianych do realizacji w ramach przedmiotu. Polecanym narzędziem dydaktycznym są KARTY, których zamysł pochodzi z Harvard Business School.
Utylitarny i nowatorski charakter opracowania został doceniony przez recenzentów, w tym przez prof. zw. dr hab. inż. Marię Kopertyńską z Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu. W swojej recenzji podkreśliła m.in., że:
[Publikacja] „reprezentuje nowe ujęcie dotychczas niespotykane, które na pewno można określić nowatorskim”.
Zachęcamy do lektury i wykorzystywania książek podczas zajęć akademickich.